Thursday, 29 November 2018

Dossier Tema 5


Neste tema 5, titulado “Deseño curricular base”, tratamos puntos relacionados con qué e un currículo, cales son os seus elementos ou qué son as competencias básicas ou clave. A parte das explicacións que recibimos na clase, e dos diversos debates e razoamentos en grupo por parte do alumnado para dar una resposta  a estas preguntas, levamos a cabo tres actividades que nos axudaron a comprender mellor o tema dunha forma mais dinámica do que suporía se tan só lésemos sobre isto. Dúas destas actividades desenvolvéronse por medio da plataforma Kahoot! que permite a integración do coñecemento na aula por medio de xogos e actividades lúdicas. A terceira actividade baseouse nun traballo de procura de información en grupo sobre o papel das linguas estranxeiras na LOMCE para dar resposta a unha serie de preguntas.

A primeira das actividades, titulada Currículo LOMCE: quen fai qué? desenvolvida por medio da plataforma Kahoot!, centrouse en contido referido ó currículo e a que fai cada parte do mesmo e como se poden modificar.  Para facelo xogo dividímonos en equipos de dous ou tres alumnos por grupo. Só unha persoa por grupo tiña que ter acceso a actividade aínda que as respostas ás preguntas acordábanse entre todo o grupo. Unha vez feitos os grupos a actividade desenvolveuse da seguinte forma: primeiro mostrábase na pantalla unha pregunta durante uns segundos para que cada grupo a lese. Logo diso pasábase a unha conta atrás de tres segundos tras os cales volvíase amosar a pregunta, pero esta vez acompañado de tres ou catro posibles respostas en distintas cores, vermello, verde, azul e amarelo. Canto mais pronto lle désemos á resposta, mais puntos acadaríamos. Pero se nos precipitabamos podíamos cometer un erro e entón non conseguíamos ningún punto. 
Pantalla de puntuación final da actividade en Kahoot! (versión de movil)

En segundo lugar levamos a cabo a actividade de procura de información en grupo sobre o papel das linguas estranxeiras na LOMCE. No meu grupo tocounos investigar acerca do papel das linguas estranxeiras nos ciclos formativos, e mais concretamente en torno ó profesorado, a estrutura dos módulos de linguas estranxeiras nos ciclos e sobre o currículo. A información atopámola consultando varias fontes e documentos da Xunta de Galicia e dos documentos dispoñibles en Faitic. No caso do profesorado atopamos que para o acceso ó ensino docente en lingua estranxeira nos ciclos os requirimentos son os mesmos que para o ensino en secundaria. Respecto da estrutura puxemos de exemplo o contido das guías docentes para o Ciclo Medio en Actividades Comerciais e do Ciclo Superior en Guía, Información e Asistencia Turísticas (dispoñibles na páxina web da Formación Profesional da Xunta de Galicia). En canto ó currículo botamos man da información referida nun boletín da Xunta de Galicia composta de catro artigos. A actividade pódese consultar na súa totalidade, xunto co traballo do resto dos membros da aula aquí.

A terceira actividade levouse a cabo, de novo, por medio da plataforma Kahoot!. Desta volta a actividade xiraba en torno as Escolas Oficiais de Idiomas na comunidade autónoma de Galicia. Os grupos na aula foron os mesmos que se formaran para a primeira actividade. Neste caso púidose apreciar que non posuíamos tanta información e coñecemento sobre as Escolas Oficiais de Idiomas coma o que sabíamos sobre o currículo. Malia todo a actividade desenvolveuse ben e puidemos contestar correctamente a unha boa cantidade de preguntas.

Como conclusión podemos dicir que as actividades escollidas para este tema 5 foron apropiadas, creativas e moi útiles para un mellor entendemento do temario. Foron especialmente interesantes as dúas actividades desenvolvidas en Kahoot!, xa que nos permitiron competir entre nos e, polo camiño, facer memoria do que sabemos sobre os temas das dúas actividades. Non só iso, senón que ademais no caso de errar nalgunha das preguntas, e co comentario explicatorio do profesor, atopabamos a resposta correcta e lle dábamos sentido a todas as cuestións que non tiñamos de todo claras. En xeral este tipo de actividades semellan ser, ademais de entretidas e divertidas, moi funcionais. Ademais, ó aportar un toque de competición e un compoñente lúdico, poden ser un intermedio nas sesións de clase sen deixar de aprender. Por outro lado, a segunda actividade, se ven no proceso da procura de información puidemos dar resposta a moitas preguntas sobre o tema a tratar, si que é certo que moitas veces, na investigación, chégase a documentos sen saída, dos que non extraes nada que se corresponda co que queres saber. Malia iso, toda información é útil dun xeito ou de outro. A maior pega e qué, o se dividir o traballo en grupos, cada grupo estará mais informado da parte que lles toca e menos das dos compañeiros, aínda que escoitamos e lemos o resultado da súa investigación.

No comments:

Post a Comment

Comentarios de didáctica para Ursula

Deixo por aquí os comentarios nas entradas dos meus compañeiros sobre os temas de Úrsula.