Thursday, 29 November 2018

Diario Tema 5


Dentro dos contidos abarcados no tema 5 (o deseño curricular base) podemos atopar cuestións coma qué é o currículo e os seus elementos, as competencias básicas ou os graos de concreción curricular. Para esta entrada pertencente ó tema 5 vamos a falar un pouco mais sobre as linguas estranxeiras no currículo da Educación Secundaria Obrigatoria, do Bacharelato e na Formación Profesional de grao medio e superior.


Comezando polo papel que teñen as linguas estranxeiras na ESO podemos observar que o obxectivo xeral será a comprensión e a expresión nunha ou mais linguas estranxeiras de xeito apropiado. Para acadar este obxectivo, e deixando a un lado a metodoloxía que mediante a cal vaise acadar o mesmo, vemos que a primeira lingua estranxeira ten unha presenza de tres horas obrigatorias en toda a ESO. Namentres que a segunda lingua estranxeira terá dúas horas obrigatorias en 1º e 2º de ESO, dúas horas optativas en 3º curso e tres horas optativas no 4º. Como podemos observar a presenza das linguas estranxeiras, aínda que menor ca da lingua española ou a lingua galega, ten unha presenza obrigatoria, o que marca de certo modo a importancia que ten para o desenvolvemento do alumnado.  Os currículos dos catro cursos da ESO poden consultarse no portal da Xunta aquí.


No referido ó Bacharelato temos que o seu obxectivo xeral será expresarse con fluidez e corrección nunha ou mais linguas estranxeiras. Como se pode ver presenta unha clara diferenza cos obxectivos da ESO. Mentres que nesta última o obxectivo é a comprensión e expresión nunha lingua estranxeira, no Bacharelato esíxese unha fluidez con esa lingua. No caso da primeira lingua estranxeira teremos tres horas obrigatorias tanto en 1º coma en 2º de tódalas modalidades do Bacharelato. No caso da segunda lingua estranxeira teremos dúas horas optativas en 1º e tres, tamén optativas, no 2º curso. No tocante ás probas e a avaliación compóñense cun criterio similar tanto na ESO coma no Bacharelato. É importante destacar que a primeira lingua estranxeira ten unha avaliación final obrigatoria, mentres que ca segunda será opcional. Os currículos completos dos dous cursos do Bacharelato para a primeira lingua estranxeira poden consultarse no portal da Xunta aquí.


En canto os ciclos de Formación Profesional de grado medio e de grado superior atopamos que non todos os ciclos formativos posúen un módulo de lingua estranxeira e só uns poucos posúen un de segunda lingua estranxeira. O módulo de primeira lingua estranxeira estará presente “naqueles ciclos formativos que así dispoña na norma pola que se establece, sempre que o perfil profesional do ciclo así o esixa”. Noutras palabras, o módulo de lingua estranxeira será parte da formación dos ciclos para os que sexa útil na posterior vida profesional dos alumnos. O currículo destes módulos estará adaptado ás características e necesidades de cada ciclo. Isto é moi boa idea xa que dentro dos amplos contidos que pode ter unha lingua estranxeira, a unha persoa que se vai dedicar a un sector determinado da economía non lle fai falta coñecer todo, senón o que vai a empregar no desenvolvemento da súa actividade laboral. Por exemplo, un técnico superior en turismo non precisará coñecer o vocabulario en inglés referido á compras e ventas de material, pero si precisará o vocabulario sobre puntos de interese, monumentos, etc. Esta é unha medida práctica e diferenciadora respecto da ESO ou o Bacharelato, xa que presentan unha visión mais xeral da lingua estranxeira. As programacións e a oferta educativa, así coma moitos outros detalles referidos ós Ciclos Formativos de grado medio e superior pódense atopar no portal da Xunta aquí.

Resumo das opcions do sistema educativo baixo a LOMCE.


Podemos ver, en base a este repaso das linguas estranxeiras na ESO, Bacharelato e os Ciclos Formativos Medios e Superiores, que a presenza das linguas estranxeiras ten unha boa importancia, case tanta coma á da lingua española e o galego na ESO e no Bacharelato. O currículo para estes seis cursos pode ser o axeitado para o nivel para o que está deseñado. O principal problema podería estar na disposición do alumnado, do docente ou dos métodos que se levan na práctica na aula. Estes contidos son de carácter xeral e de, como di nos obxectivos de Bacharelato, fluidez ca lingua estranxeira, polo que será unha aprendizaxe da lingua dunha forma mais común e adaptada á vida diaria. No caso dos Ciclos Formativos unha diferenza está na cantidade de ciclos que teñen un módulo de lingua estranxeira, que nos Ciclos Medios é de cinco (segundo a información recollida na clase), e nos Ciclos Superiores é moito maior. Por outra banda hai unha diferenza fundamental nos contidos dos módulos de lingua estranxeira. Como se dixo ad supra, os contidos dos módulos adaptaranse ás necesidades e actividades relativas ó ámbito profesional  relativo ó Ciclo Formativo. Polo tanto, en conxunto, podemos ver unha clara diferenza entre a ESO e Bacharelato con respecto os Ciclos Formativos. Non obstante, a importancia que se lle da ás linguas estranxeiras parece maior na secundaria que nos ciclos, onde se lle busca unha maior funcionalidade.

No comments:

Post a Comment

Comentarios de didáctica para Ursula

Deixo por aquí os comentarios nas entradas dos meus compañeiros sobre os temas de Úrsula.