Para esta entrada do blog, e dadas as
circunstancias das clases na última semana, decidimos facer unha entrada
conxunta para o tema 7 “Seccións bilingües e plurilingües. Metodoloxía
CLIL/AICLE. Os proxectos lingüísticos de centro (PLC)” e para o tema 8 “As
linguas estranxeiras como fenómeno global. Experiencias educativas
internacionais”. Polo tanto esta entrada tratará o feito na aula abarcando
ámbolos temas. A principal razón pola cal se tomou esta decisión foi pola necesidade
de dedicarlle unha clase enteira, a última, á realización de presentacións por
parte do alumnado de forma individual. Ademais parte destas presentacións
tocaban os temas referidos ó tema 8.
Debido ó dito anteriormente, non levamos a
cabo ningunha actividade referida ó tema 8, aínda que participamos nas presentacións
dos compañeiros que tocaban o tema 8 por medio de preguntas tras escoitar e ver
as súas presentacións. Pola contra si levamos a cabo unha actividade sobre o
tema 7, sobre a metodoloxía CLIL. A metodoloxía CLIL está relacionada ca
educación bilingüe, xa que establece que polo menos a metade dunha materia ten
que esta impartida nunha lingua estranxeira. Trátase dunha metodoloxía moi
interesante xa que, ademais de estar aprendendo sobre un campo ou unha materia,
poñamos por caso a química, ademais estase a aprender en inglés, polo que se
desenvolven dúas destrezas ó mesmo tempo. Aínda que non tódolos centros
dispoñan de medios para levar a cabo esta metodoloxía, non deixa de ser unha
moi boa forma de facilitar o aprendizaxe dunha lingua estranxeira.
Como xa se dixo, na aula levouse a cabo
unha actividade relativa ó tema 7. Dividímonos en cinco grupos distintos de
tres membros e se nos asignou un tema, de entre cinco. No meu caso concreto
tocounos o tema do andamiaxe ou scaffolding en CLIL. Xunto coas miñas
compañeiras buscamos información acerca de qué e cómo se desenvolvía un
aprendizaxe en CLIL por medio do scaffolding para logo facer unha infografía
por medio da plataforma CANVA. Entre a información que vimos necesaria para
unha infografía sobre o tema falamos dos autores relativos ó scaffolding, definimos
que era, vimos como se podería aplicar dunha forma efectiva e con un exemplo e
falamos das vantaxes e desvantaxes que ten o scaffolding na aplicación efectiva
do método CLIL. Tendo en conta toda a información pareceunos unha moi boa forma
de integrar a metodoloxía CLIL na aula xa que, grazas á axuda limitada do
profesor, pódese facilitar que os alumnos por
si sos consigan resultados positivos na súa aprendizaxe. Pola contra, e
esta pareceunos a principal desvantaxe, o requirimento de tempo aumentaría para
levar a cabo de forma eficaz esta metodoloxía en CLIL. A parte sería necesario
facilitarlle ó profesorado unha formación específica para desenvolver esta
metodoloxía de andamiaxe de forma correcta na aula, xa que non é doado adecuar
ata qué punto proporcionar axuda, cómo retirar esa axuda e como facer que o
aprendizaxe transcorra de forma correcta, sen estancamentos. A nosa infografía pódese
consultar no portal de canva, aquí.
Nosa infografía sobre o scaffolding na metodoloxía CLIL. |
Os demais compañeiros fixeron unha
actividade moi similar á nosa coa axuda de diversas ferramentas e sobre
distintos temas. Estes temas foron: O marco europeo para a educación do
profesorado CLIL, falando de como se debe proxectar a educación con CLIL por parte
do profesorado; as sínteses e conclusións sobre o estudo da aprendizaxe
integrada de contidos e linguas no contextos escolar europeo, falando da
situación do aprendizaxe en esta metodoloxía en España, resaltando o predominio
do inglés; as cinco dimensións de Marsh, que nos fala dos cinco aspectos a ter
en conta, segundo Marsh, á hora de levar a cabo un ensino en CLIL; e o deseño
do currículo integrado CLIL, no que trataron como se debería de levar a cabo o
deseño dun currículo segundo a metodoloxía CLIL para unha materia. Todas estas
infografías están dispoñibles en Drive para a súa consulta. Todas foron moi
interesantes, xa que trataban distintos puntos, xunto coa nosa, da metodoloxía
CLIL que moitos de nos non coñecíamos. O feito de que se poidan desenvolver
unha materia paralelamente a unha lingua estranxeira pareceunos un punto moi
importante á hora de valorar se paga a pena levar a cabo ou non un aprendizaxe
na aula segundo a metodoloxía CLIL.
Como punto final, tratando brevemente as
presentacions referidas ó tema 8, foron todas moi interesantes xa que trataban
os sistemas educativos doutros paises coma Corea do Sur ou Finlandia. Sempre é
importante ter perspectiva respecto de como funcionan as cousas noutros sitios
e, no caso da educación, podería ser incluso mais importante, xa que é
necesaria unha constante adaptación do método para un aprendizaxe efectivo por
parte do alumnado.
No comments:
Post a Comment